Netezzünk picit

2011.03.09. 21:00

Hallomásaim alapján Írországban a net kardinális kérdés. Több forrásból tudom, hogy nem mindenhol van net, és ahol van, ott is sokszor szar, nem értenek hozzá, az áldott régi "Matáv"-ot idézve. Ebben az apartmanházban is estefelé lecsökken a sebesség 2/0.3MBitre (igen, 300kbit a feltöltés, Dublinon belül!)

Ennél fogva második kérdésemet az ingatlanügynök felé az internettel kapcsolatban tettem fel (az első a cica volt ;) ).

A hölgy közölte, hogy bár jelenleg nincs aktív internetkapcsolat a házban, volt már, az Eircom szolgáltatási keretein belül. Ezen kicsit elfancsalodtam, ugyanis az Eircom aztán tényleg a régi Matáv-ra hajaz, nagy mamutcég, sok helyen egyeduralkodó - és mégis, a napokban újabb csődközeli állapotot jelentett. Szóval így nem sok jóra számíhatok... Azért bepróbálkoztam: van-e UPC? (Állítólag ez itt a "best", a neten is úgy hirdetik magukat, hogy "hányszorosan gyorsabbak" az Eircomhoz képest) Mandy (az "agent") megígérte, hogy megkérdezi, de végülis a lényeget már megtudtam: hogy valami van... bevallom őszintén, net nélkül gyakorlatilag félhullák vagyunk :D

Én is próbáltam utánanézni a UPC-nek, de megint belefutottam abba a problémába, hogy a "Glenbrae Court", mint olyan, nem szerepel sehol, így a UPC weboldalán is csak az "Address not found"-ig jutottam... Meghagytam az elérhetőségemet, hátha visszahívnak, de hétvége lévén nem sok reményt fűztem ehhez (ez be is igazolódott :) )

Sebaj, hétfőn felhívtam őket a munkahelyről (közben Mandy is szólt, hogy utánakérdezett, szerinte van ott UPC Broadband). Bediktáltam a címet (Glenbrae Court, ugye ;) ), és pár másodperc után a fickó közölte: Igen, van ott UPC! (Én ennyi idő alatt a címet sem találtam volna meg a térképen, de most már tuti, hogy valamit én csinálok rosszul.)

Öröm, bódottá... Akkor rendeljük is meg! Jó magyar szokás szerint elmondtam, hogy mi jövő hét pénteken megyünk oda, és félve megkérdeztem, ki tud-e jönni aznapra a "szerelő"?
"Á, nem kell, küldjük a 'szereld-össze-magad' csomagot és akkor menni fog a net".

Többször rákérdeztem, hogy "Tuti?", "Biztos ott van a kábel?", "Menni fog?" - de mindannyiszor pozitív választ kaptam.

Hát jó... Akkor a modemet ki tudják küldeni péntekre oda? "Mi? Ja, neeem, már holnapután kiviszi a futár az Ön által megadott helyre! Csak felveszek pár adatot..."

Miközben diktáltam a számlaszámom meg a nevem, agyam hitetlenkedéstől forrongott. Vegyük csak számításba:

  • Telefonon megrendeltem a netet
  • Ingyen kiküldenek egy modemet 2 napon belül, holott csak másfél hét múlva költözünk
  • A rendszerük szerint a kábel ott van és "él", csak rá kell dugni a modemet és menni fog a net
  • A számlát attól a naptól számítva állítják ki, amikor rádugom a modemet a kábelükre

Huh... :)

Azért volt vicces momentuma is a beszélgetésnek, amikor próbált "rábeszélni" a legnagyobb csomagra ("Szokott online játékokkal játszani") - de finoman rövidrezártam a kérdést, és közöltem: a legnagyobb, 30MBites csomagot akarom... Még megemlítette, hogy az "tényleg nagyon gyors", de végülis hallottam, hogy megnyugodott :D

Nos... mondanom sem kell, hogy természetesen a modem itt figyel az asztalon (akár le is léphetnék vele...), és bár aggódom, hogy a kábel mégsem lesz ott - mégis, kezdek hinni benne, hogy ez is működni fog :)

Újabb lábjegyzet: a dübörgő kapitalizmus jegyében azért megjegyezném, érdekes a díjszabásuk... ha valaki netet rendel, az X Euro, a TV hozzá Y Euro... de ha nem kérünk TV-t, csak netet, akkor az úgy drágább, mint a sima X Euros net, hozzácsapnak kb. 7 Eurot - tehát még mindig jobban járunk, mert a legkisebb TV csomag asszem olyan 20 Eurotól kezdődik, de mégis... ott van az a fránya csábítás, hiszen már csak 14 Eurot kéne hozzátenni, stb... :) Szerencsére, mivel TV-nk még nincs, így a csábítás nem akkora :D
Ja, és persze azért az 1 év hűségnyilatkozat itt is bejátszik :)
 

A bejegyzés trackback címe:

https://dublinizacio.blog.hu/api/trackback/id/tr292726176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása